måndag 28 januari 2008

tomorrow will be a better day

idag snöar och blåser det här. det är söndag och jag har samma känsla jag oftast har på söndagar. den följer med även fast jag har atlanten mellan mig. den senaste veckan har varit himla bra, jag har älskat att vara här. i torsdags var vi på boston college och lyssnade när chelsea clinton talade och svarade på frågor. på kvällen hamnade vi som oftast i liz’s rum. pluggade, masserade varandra, lyssnade på musik, tävlade i pushups (jag har fortfarande svår träningsvärk) pratade och skrattade. beställde pizza och jag kom i säng alldeles för sent eftersom vi springer över till varandras rum hela tiden och ger den nyaste updaten. I love it.

fredag var lektioner, film på liz’s golv, långpromenad och party i mitt rum. på lördag hade vi passportassignment som alltid och vi samlade största delen av klassen och drog till MIT museum. sen åt vi på the pour house och jag älskar att gå i grupp, skratta åt dåliga skämt, ta roliga bilder av paul och helt enkelt bara vara ett gäng. på kvällen gick jag och liz till porter belly’s. en drink blev tre (celtic cosmo) och vi lyssnade på en irländsk duo och hade trevligt.

idag har det varit starbucks och ångest. och min väska blev stulen.
men det är mycket mer glamoröst att vara ledsen i usa. och jag håller på att hitta min familj.

”If you lose your dog, you get a new one”

1 kommentar:

Unknown sa...

Väska stulen!? Låter som årets sull! Vad hade du i den?