måndag 7 januari 2008

söndag

nu har jag varit här 3 dygn och allt är fortfarande galet.
idag försökte jason trösta mig bakom receptionen genom att lära mig att jonglera med biljardbollar och sen ge mig en gitarr mot att jag skulle skriva en hitlåt och ta med honom på turné. igår var det något sorts dormparty, eller mer som rumsparty. jag drack whiskey mot min hosta, pratade med massa folk och föröskte lära mig alla tricks man behöver för att lura personalen. det är som att vara 15 och vara på läger att bo här.

idag har jag varit på boston tour, köpt en charliecard och åkt lokaltrafik. boston är så vackert, som en blandning mellan en europeisk storstad och usa. vi var vid boston common som är en jättestor park, vid statehouse of massachusetts, gick igenom public garden och sen på newburry street där alla dina affärer ligger. det är vår här, även om det är snö, för luften känns helt annorlunda. det är som en atmosfär av nystart och framtid.

imorrn börjar klasserna, och jag ser fram emot det.

mitt telefonnummer btw!
+1 857869 1522
(dock har min telefon börjat glappa och stänga av sig själv igen, plus att jag inte verkar kunna ta emot alla sms..)

2 kommentarer:

Anna Lindberg sa...

Min baby! Är så glad att du skriver hela tiden. :) Fortsätt blogga så mkt du bara hinner och kan, älskar att läsa om hur du har det. Men njut fortfarande också, självklart! Tänkte knepa ihop ett mail till dig så fort frukosten är uppäten. Saknar dig som ett as härborta och våra "prata-om-allt-och-ingenting-samtal". I love you. All kärlek

Unknown sa...

Vår getost-burgare heter Newbury Street Goat Cheese Beurger. En av diskarna var jävligt roliga och ba "Vaddå Newbury Street-Goat? Vad är en street goat?" :D LOL!!!