onsdag 9 januari 2008

don't drink pepsi, always coke!

dagens visdomsord!

idag var det 10 plusgrader här, och vi satt ute utan jacka och pratade och rökte. ett sånt tillfälle då den där underbara känslan infinner sig och jag träffar så sjukt mycket fina och coola och intressanta människor här. idag började jag hänga med maria från spanien som går i min klass, sen kristin från norge. och lauren fortsätter vara bäst av alla. alla här har något att berätta eller en erfarenhet att dela och engelskan bara flyter (oftast) och hur förvirrad jag än är, så finns det alltid någon här som kan lätta det lite. framförallt kan man få lite tro på att det är okej att vara 19 och confused, för alla är likadana ändå.

chris har hyrt bil så vi var ute och irrade runt hela boston idag med country på radion. tillslut hittade vi en mataffär efter mina kriterier och jag kunde äntligen göra ett stash av mat. det var också ett sånt där tillfälle med den där känslan jag alltid eftersträvar. precis den jag tänkt mig att ha här.

1 kommentar:

Unknown sa...

"framförallt kan man få lite tro på att det är okej att vara 19 och confused, för alla är likadana ändå"

DET trodde jag inte jag skulle få höra från dig på ett tag. Snyggt jobbat med den insikten! :)

Åh, matgömma, äntligen, det lät verkligen bra!!!