tisdag 15 januari 2008

snö och celtics

inatt snöade det. allt är vitt här. elektriciteten var borta i tre timmar och allt var galet och väldigt amerika. min rygg och nacke är värre än vanligt, så jag har haft en fruktansvärd huvudvärk hela dagen, men brad letade upp numret till sjukhuset och skrev stödord för vad jag skulle säga för att kunna boka en tid till en doktor som kan referera mig till en kiropraktor (vilket min helt underbara försäkring täcker)

ikväll har jag varit på min första basketmatch! boston celtics vs washington wizards. mina kunskaper sträcker sig ungefär så långt som till det erik lärde mig på planen på geografigränd, men det var awesome! när jag kom in så hisnade jag nästan, så sjukt mäktigt. (erik, du skulle varit där!) och känslan sen. peppen, skriken, reklamen och dansarna som var så typsikt usa att jag bara kunde skratta, klippen på skärmen emellan med coolaste lillungen som dansade and so on. sen tog jag tåget hem, ändå från north station till kenmore och sen bussen och det är onaturligt hur naturligt det känns.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow.

Det är rätt vitt hät också men av nån anledning känns det inte lika fett.

Tycker det låter riktigt bra att du söker hjälp, och att det täcks av din försäkring! Utnyttja vården till max! Här får man ingen hjälp, fick jag i morse än en gång bittert erfara.

Jag glömde säga åt dig att dansa massa i bänkraderna och flasha bobsen. Då hade du blivit fångad på film, det hade varit ballt : )

indala sa...

sweet makaroni sis. familjen var o kollade på basket hemma oxå, med Bj som kommentator, tror inte det var lika cooolt må jag säga. idag har jag bakat bröd, pappas börd det blev skitmycket bröd. du kan se på bloggen sen. :)
jag är förvirrad över alla världar runt mig, men det ordnar sig snart bara jag får komma igång med b-kursen o peppad på unf efter helgens fs-möte. oj
en kommentar blev som ett helt mejl.
puss darl!