tisdag 8 januari 2008

first day of classes!

idag kickade allt igång, och jag älskar det! gick upp och åt äcklig frukost, gick en timmes promenad runt brighton, åt lunch som överraskade med god kycklig, apelsin och cookies.
sen hade vi våra första lektioner, level 6 preadvanced. min lärare heter lauren harrington och hon är helt fantastisk. ironisk, sarkastisk, rolig med enorm självdistans. hon är så otroligt respektingivande. hon är hård men mänsklig och får en att vilja lära sig, får en att vilja få A. vi har daily homework, quiz varje måndag och fredag och en essay eller presentation varje vecka. och jag peppar för det! det är helt sjukt, men det känns så himla bra.

idag är första dagen jag inte har gråtit, och lyckats tänka bort min panik. idag är första dagen jag kunnat se det riktigt fina i att vara här, det fina i hur bra allt kommer kunna bli här. det fina i att vara en nriktig, hårdpluggande student, gå med vattenflaska och böcker under armarna. sitta i larissas rum och prata istället för att plugga, för att sen plugga och höra larissa svära åt sina lärare på holländska.

och jag har det finaste förhållandet man kan ha över en webcam just nu.

2 kommentarer:

Anna Lindberg sa...

Darl, jag verkar inte kunna skicka mitt mail till dig?! Jag fattar inte? Har du nån mail på skolan eller nåt som jag kan skicka till? Får ryck här borta! Har mina vanliga små issues som jag måste berätta för dig om ju. :)

Och jag blev så glad när jag läste ditt senaste inlägg! Jag ska berätta för alla som frågar härborta hur bra du har det honey. :) Är så stolt över dig!

<3

Unknown sa...

Det är verkligen superkul att läsa din blogg!