tisdag 22 januari 2008

sverige vs usa

nu har jag varit borta längre än jag nånsin varit hemifrån och jag har haft en helt sjukt bra helg. äntligen. lördag bestod av lugn förmiddag, the mapperium (en jordglob av glas som du kan gå in i) och urban outfitters med marie och liz. hittade snygga, billiga jeans. yeay. sen träffade jag kristin, sara, martha och natalie på citydorm. vi åt på citykitchen och drog en 2 för 1 på AMC. jag älskar amerika! vi såg p.s I love you och juno. och det var så så så bra. jag grät, skrattade och fylldes med hopp. sen svängde jag förbi en fest mittemot skolan, pratade skillnaden mellan att dejta i usa och sverige och old norse med buddy.

söndag var solig, blåsig och kall, men underbar. åkte till cambridge och mötte clara på harvard square och satt på starbucks och jämförde sverige och usa. (och det är precis som man tror) på kvällen var vi nio personer som frös och sen åt på en brasiliansk resturang. efteråt satt vi på golvet i pepes rum (aka the godfather) och åt ben&jerrys (virginity taken!) och såg mera film.

idag är vi lediga, för det är martin luther king jr day. vi väcktes av brandlarmet för att jason bränt sitt rostade bröd. jag ville dö när jag slet på mig kläder och stapplade ut på skolgården. vi har haft filmmaraton, igen. cloverfield och there will be blood. jag hade min bästa 8dollarspowernap någonsin, I tell you!
nu sitter jag på golvet på våning 2 och måste plugga. jag har förträngt det hela helgen och bara njutit men det är dags att åter inträda i våran studentklubb "all the way to an A".

the afters - beautiful love

Inga kommentarer: