lördag 5 januari 2008

dude

det här har varit världens längsta andra dag. klockan är snart ett här och jag har varit som en berg och dalbana hela dagen. till frukost fick vi gröt och muffins, men jag fick i alla fall dela en bagel med en riktig bageldelare! sen har det varit info, info, info. vi gjorde vårat placementtest som är ungefär som nationella proven. jag hamnade i level sex av nio och vi fick välja spin-classes (special interest). jag valde intrapersonal communication som är en kurs där man hittar sig själv och så vidare. väldigt flummigt, men helt underbart, och dessutom ledd av den coolaste läraren här, joseph.

sen har jag och marie (som nu alltid kallar mig dude) varit target och shoppat flipflops och shampoo. vi fick åka en äkta amerikansk skolbuss och jag var galet exalterad. vi var även förbi på best buy där jag efter mycket dividerande köpte en telefon. (dock verkar det inte gå att ta emot sms på den, så smsa på svenska numret så svarar jag med det amerikanska) jag och marie har hookat med larissa från holland (som är min extramamma just nu och fixar allt åt mig) och chris från norge. dom har gett mig galgar, en lampa och en värmefilt och livet blev helt plötsligt mycket bättre. imorrn ska vi pimpa mitt rum och min helmystiska roomie är aldrig här. kvällen har spenderats med att spela biljard, hänga i larissas fina rum och dela ut postitlappar, köpa frukt och kaffe, äta chicken wings i studentloungen och försökt undvika min negativitet (vilket har lyckats ganska bra på slutet, jag har inte gråtit på 8 timmar!)

3 kommentarer:

indala sa...

king babe. possitivitet is the shit.
men du, vad är landsnummret då? eller lixom hur gör man 00/+? Jag borde skicka ett kärleksuppdateringsmejl till dig. tror dock jag har mer att berätta efter måndag. vi får se.

So hold me when I'm here
Right me when I'm wrong
Hold me when I'm scared
And love me when I'm gone
Everything I am
And everything you need
I'll also be the one
You wanted me to be
I'll never let you down
Even if I could

Unknown sa...

Dude!

Du anar inte hur orolig jag varit! (eller det kanske du anar, du vet hur jag blir ibland...)

Jag har typ skickat en miljon sms till din amerikanska och några till din svenska mobil, jag har ringt båda flera gånger och ja.. inte fått tag på dig. Nu måste jag skynda mig till Jonas.

Talk to you later, honey.

Puss!

ps.
dethär blev itne så mycket av kommentar till blogginlägget, men.. kul att höra att det blir bättre iaf!
ds.

BJ sa...

Hi babe!
Härligt att du verkat ha landat på fötterna!

Du får gärna vara hysteriskt förtjust i språket, skolbussar, bagels och muffins – det är nämligen himla kul att läsa om en smart tjej som just upptäcker världen igen :-)

Love
BJ