onsdag 16 januari 2008

keep busy

varje måndag har vi en slags föreläsning. igår var det om säkerhet. polisen var här och informerade oss om att inte vara högljudda utomhus och inte dricka i parkerna. dom har lagar för allt här, och i princip vad som helst kan få dig i fängelse. bland annat så är det olagligt att kyssas offentligt här. sen pratade dom om sexuella trakasserier och safe sex. som allt annat här, var det väldigt mycket amerika över det.. självklart var dom tvugna att säga att bästa sättet är att inte ha sex alls och självklart nämndes inte abort som ett alternativ till graviditet.

idag är det skola och plugg. min lärare får en att känna sig bäst i världen. hon berömmer mig konstant för min engelska och det känns så jävla jävla bra! jag och liz satt på eftermiddagen på starbucks med te och pluggade. i'm lovin it. sen har vi vandrat till cvs i snön och köpt vitaminer, ibuprofen och kontorsmaterial. dom har redan börjat pynta för alla hjärtans dag här. idag blev även två killar från venezuela utslängda från skolan. (det händer tydligen.) alla är sjuka och har ont överallt. jag, liz och marie tar hand om varandra. hämtar saker åt varandra, tar oss igenom allt plugg genom att inte plugga, gör pakter och planer och tjaffsar på gatorna.

jag vill ha köttbullar, svensk choklad, snigelpost och kärlek.
the waterboys - strange boat
(jag har även kommit på att jag är modigare och mer självständig än jag trodde, vilket är sjukt bra. )

p.s. man kan ringa mig! direkt till mitt rum: 001 617 746 1923

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh.

Fan vad bra att du köper vitaminer!