lördag 12 januari 2008

friday night

det är fredag natt i boston och jag har haft min bästa kväll här hittills. det har varit kickoffdance i studentloungen. Ungefär som ett disco för 10åringar (även kallat internationell ballongkväll) fast med insmugglad alkohol och massa spansk musik. och om man bara släpper alla fördömande tankar och dansar loss så är det faktiskt sjukt kul.

i torsdags firade jag en vecka som tillfällig amerikansk medborgare. vi var på rundtur i stadshuset med klassen. guiden pratade tyst och fort och jag fattade bara hälften, men det var magnifikt. rummen var så otroligt fina med en massa häftig historia bakom sig. på kvällen såg vi will hunting i rum 445 (aka det bästa rummet) och det kändes sådär lagomt coolt när dom visade en vy över boston och jag såg citgo-skylten, eftersom jag åker förbi den skylten varje gång jag tar bussen.

idag, efter mitt första vocabulary quiz som faktiskt gick jättebra (efter massa plugg, prat som inte var relaterat till plugget, och irriterande utrop i marias rum igår) så har jag varit på the westin mall som ligger i copley. det var galet lyxigt och galet amerikanskt. vi gick omkring bland luis vuitton, chanel och dior, köpte latte på starbucks och fotade ett väldigt regnigt och molnigt boston.

nu ska jag sova, för imorgon ska jag skriva två essays; ett brev till presidenten och en mycket flummig uppsats med titel ”i am a rosebush”.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Först igen!

Ååh, vad avis jag blir! På typ allt!

Du borde shoppa på de dyra butikerna, det är inte som att det nånsin har rea och priserna är samma över hela världen, men nu när dollarn är så låg kan du göra ett bargain!

Anna Lindberg sa...

Jag sitter på allvar här med öppen mun. WOAW! Det låter hur hur hur bra som helst darl!

Jag har inte varit hemma nåt alls idag, så har inte hunnit svara på mailet - men så fort jag kan, förhoppningsvis imorgon. Jag gör det så fort jag får tid över, det vet du. :)

Fortsätt att njuta! <3