torsdag 8 januari 2009

Somliga dagar

Somliga dagar är dåliga utan en stor anledning. Somliga dagar blir bra, utan större ansträgning. Det är något som bara stämmer och småsaker flyter på. Kanske för att det är solsken och jag hinner äta kladdkaka med Linda även fast jag jobbar. Vissa dagar för att jag hinner städa undan julen, dammsuga och tvätta. Andra dagar för att jag äntligen orkar dra mig till iksu. Somliga dagar för att jag verkligen känner att jag gör en insats på jobbet. Eller för att jag för en gångs skull somnar i tid och inte försover mig. Eller för att jag får krama en långhårig och brunbränd Danni igen medans Anna filmar. Och för att jag inser hur fina och bästa mina vänner är. Kanske för att jag trivts rätt bra med mig själv och Beverly Hills. Eller för tedrickning med Carro en vanlig torsdag. Prova klännigar, äta kakor, prata om bröllop och allt annat mellan himmel och jord. Eller för att man vet vad som väntar; helg.

Och somliga dagar; all of the above.

Inga kommentarer: