söndag 18 januari 2009

Det här med detox

Alltså. Ett av mina nyårsmål (märk väl att jag kallar det mål och inte löften. Allt för att sänka kraven.) var att testa en detox. Kort och gott en veckas utresning av kroppen, på alla gifter och slaggprodukter. Jag får äta allt frukt och grönt och råkost (typ råris, quinoa och tofu) men inget koffein, nikotin, socker, salt, mjöl, processad eller raffinerad mat, mjölkprodukter osv osv.

Jag har ingen aning om hur detta kommer gå, men än så länge, efter 8 timmar, en fruktsallad till frukost och banan, russin och mandlar till mellanmål så går det faktiskt hyffsat. Men om jag är ovanligt trött och grinig i veckan så vet ni varför. Dock är jag utlovad att efter dag fyra, fem känna mig som en ny människa med massor av energi. Det är bara att hålla ut.

To be continued

Inga kommentarer: