fredag 28 november 2008

tell no one about tonight

jag är här! och det är så obeskrivligt fantastiskt, som vanligt. jag har hunnit med en massa på bara 1½ dag, och the best is yet to come..

efter en lång tågresa, med urspårning i vännäs, två timmars försening och fest i min vagn kom jag fram till ett varmt och blött göteborg. mötte upp kicki på järntorget och vi tog spårvagnen till bergsjön. när vi äntligen satt oss i soffan med mackor och glöggte sa kicki att det kändes som efter ett långt förspel. vi avhandlade medicin, relationer, att sända ut fel vibbar och senare också aktiv dödshjälp och livets vs dödens status. vi lagade en klassiker till middag; klyftpotatis, morötter i ugn, tofu och paj till efterätt. drog till masthugget och hängde med fina fina moa på förfest och gick sen till jazzhuset och svanen. där var hela göteborgs klan av alternativa på rätt sätt samlad och vi räknade folk med upprullade svarta mössor och stora glasögon. när jag och kicki borde åkt hem så spelades låt på låt där vi gjorde stora ögon och gapade och bara var tvugna att stanna ett tag till.. så länge att vi fick ta första morgontåget hem och staplade i säng vid fem, efter att kicki hittat en stol och burit genom hela stan och vi fört en mycket trevlig konversation med seven-eleven snubben.

idag har jag först brunchat med elin. vi promenerade till egg&milk, ett amerikanst 50talshak. lyckan var total! och munnen gick i ett. relationer, relationer, relationer, familj, rotlöshet, tro på sig själv, framtid, val osv osv. älskar att vänskaper kan vara lika naturliga fastän det är långt mellan gångerna. mötte senare upp kajsa och drack te på fröken olssons och pratade om osäkerhet och livsval.

sen, äntligen, fick jag träffa min älskade anna. ikväll har vi haft idolkväll; fett med godis, utvärderingar och skratt. åh!

mama cass - make your own kind of music
jackie wilson - higher and higher

1 kommentar:

indala sa...

shit vad du känner folk i gbg när man räknar efter :)