måndag 3 november 2008

hatkärlek

jag har en otillfredsställande/tillfredsställande hatkärlek till att komma hem. sista dagen av semestern, resan hem eller första minuterna hemma resulterar i stress och ångest då 7 (eller mer) dagars dags sysselsättning ska klämmas ihop på en dag. du vet, det ska packas upp, svara på mejl, ringas samtal, tvättas, handlas osv osv. däri ligger hatet. men tillfredsställelsen är enorm när man äntligen börjar få tag tag i allt det som försummats och checka av sak efter sak på listan. uppdatera sig om vardagslivet helt enkelt. jag gillar det. och kärleken ligger i att få träffa människor man saknat, sova i sin (antons) stora säng och vara hemma. jobbet gick över förväntan idag. inte så mycket trötthet och rutninerna sitter i. sen har jag och anton lagat tacos och sett film - kung pow. det finns ingen gräns på vad han tvingar mig att se när det kommer till meningslösa, oosammahängande eller dåliga filmer. den här var mest osammanhängande, och jag var trött. men imorrn är vi lediga tillsammans och då ska vi se p.s I love you.


vapnet - kalla mig
darin/kat deluna - breathing your love
christian walz - lovin' is alright
eric hutchinson - rock n'roll

Inga kommentarer: