torsdag 20 november 2008

ledig

idag har jag varit ledig - min enda lediga dag i veckan och jag har njutit. sovmorgon och lång snooze, omelet och fruktsallad till brunch och sen promenad ner på stan. har gjort små ärenden och tittat på julpynt och peppat. sen har jag myst hemma med mitt nya julte, julmusik och tända ljus. och jag har bestämt mig för att se det positiva med att jag kommer vara ledig mycket i december, istället för det negativa (som att jag kommer tjäna mindre pengar), för om det är någon månad jag vill vara ledig så är det i december. i tisdags hängde jag och hella. såg ett dåligt one tree hill avsnitt och doppade äppelkuber i mörk choklad och peppade för julen. skrev långa listor på allt som ska göras och allt bak som ska hinnas och allt mys som ska infinna sig. pulka och varm choklad, skriva julkort, proppa nejlikor i apesliner, se gamla julkalendrar.. åh, jag är så pirrig och längtansfull. (är det ens ett ord? det är iallafall precis så jag känner mig)

lyssna på:
johnossi - summerbreeze
club 8 - jesus, walk with me

1 kommentar:

Anonym sa...

å lisa, julen julen!! Jag är också pirrig och längtansfull(om det nu är ett ord ;) )! och, angående din kommentar, då har du sett Mysteriet på Greveholm ganska många gånger? Detta blir faktiskt första gången jag ser den sen det gick 1996. Jag var lite rädd först, att det inte alls skulle vara lika magiskt, spännande och bra som jag tyckte då ... men jag tycker faktiskt det! :) :) :)