måndag 24 november 2008

snowfall

helgen har varit lugn och rätt händelselös, något som lätt blir då man jobbar, men ändå skön och mysig. i fredags efter jobbet städade jag och tog en spa-dusch med tillhörande efterbehandling (såsom ansiktsmask och målade tånaglar) sen såg jag tv och åt mitt fredagsgodis.
lördagen var så mysig, det snöade och snöade och när jag cyklade hem bara dalade det ner hundratals flingor. jag var tvungen att stanna och titta upp i himlen. sen fikade jag i min säng, med tända ljus, min nya julskiva och min bok.

idag har jag haft en pms-dag utan pms. det började bra, men efter hand har min irritation för jobbet och vädret bara växt. men sen blev det bättre; jag fick fantastiskt god morotskaka, såg sista ensam mamma söker och jag och anton har sett massa scrubs och vi flamsar och busar som bara vi kan.

nu har jag sovmorgon i 3 veckor. och jag ska lyssna på: (tills öronen blöder och alla är less på mig)
james morrison/nelly furtado - broken strings
grace potter/bethany joy galeotti - I want something that I want
enation/bethany joy galeotti - feel this

Inga kommentarer: