söndag 16 november 2008

pledge this

härmed pledgar jag att när jag är 50+ veta min alkoholgräns och inte dricka så mycket att jag blir dräggigt full och raggar på folk gamla nog att vara mina barn.

jag har jobbat på äpplet ikväll. och det är en hatkärlek utan dess like. man springer som en skållad råtta, svettas, får otrevliga, otåliga besökare på halsen och stressar. ändå gillar jag när man kan räkna ner borden, beta av serveringslistan och börjar få det klart. och när man träffar glada, trevliga och tacksamma personer. tack och lov jobbade jag inte till closing time ikväll, folket var packade redan vid åtta. jag vet att det inte är skärskilt charmigt med för fulla 20åringar, men något som verkligen inte är charmigt, och inte borde vara tillåtet är människor som vid femtio års ålder är så fyllekåta (alltså kåta på att bli fulla) att dom förlorar all hyfs. det skriks, ges sura miner över när dom tycker att dom får för lite påfyllning av vinet, sägs kommetarer som "du kan få en kram om jag får mer vin" eller "du kan ta hela mig" när jag frågar om jag kan ta hans glas.

plus att jag nu har ont i fötterna och ryggen som om jag vore 80+.
men första snön har fallit, och det var så tyst och vackert när jag promenerade hem ikväll. och två tjejer skrek "hey blondie" till mig tre gånger och gömde sig bakom balkongräcket när jag gick hem. dom frågade om jag visste vilka dom var, men jag fick inte se. sen gav hon mig sitt nummer och sa att hon skulle ringa imorrn, för hon hade tydligen mitt. que?

Inga kommentarer: