onsdag 26 november 2008

världen ser ut som ett julkort

idag har jag fredagskänsla fast det är onsdag. något som oftast är jobbigt men för mig passar det utmärkt. det kan ju bero på att jag jobbade kortdag, får långhelg idag och sätter mig på nattåget till göteborg ikväll. jag är så peppad! tillochmed på tåget. jag ska nämligen ligga ner (det var billigare med ligg än sittplats. logik någon?) och jag har min bok, min ipod och mitt godis.

igår satt jag och anna i min soffa med tända ljus, te och naturgodis. vi pratade intriger, budget, livet i allmänhet och nyårslöften. sen slaggade hon på min soffa och skjutsade mig till jobbet imorse. så fint! idag har det varit fullt upp; efter jobbet drog jag och syster på efterlängtad second-hand runda. och som jag fyndade! två handväskor, tomtar, julburkar och två par skor (svarta och blåa pumps, som jag kan ha utan att se ut som en utböling och som jag kan gå i utan att dö. det är ett mirakel!) sen promenerade vi hem och jag var tvugen att använda helena som stativ med en kakburk på huvet bara för att det är så himla mysigt ute.

dagens visdomsord:
ska man njuta så ska man njuta på ordentligt.
det intalade jag och helena oss när vi var på godihuset (även kallad djävulens butik, tillsammans med hm.)

Inga kommentarer: