måndag 1 december 2008

hemma

nu är jag hemma; efter nattbuss, flyg från stockholm och släpandes på en väska med en stekpanna och diverse annat i. lätt huvudvärk, snuva och dåsighet men jag har ändå fått en hel del gjort idag. packat upp, tvättat, duschat och snart ska jag storhandla.

helgen fortsatte lika bra som den börjat. på lördag kväll var det tjejmiddag hos annas vän sara som fyllt 20. hon bjöd på supergod mat och jordgubbscheesecake till efterätt. det skrattdes och lyssnades på roxette, tog kort, diskuterades vart vi vill bo i framtiden och berättades pinsamma fyllehistorier innan vi gick vidare till trägårn. där var det tydligen lite folk, men vi hade kul ändå. jag vann i sten sax påse, vi dansade pimpelfiskedansen (även i slow motion) det diskuterades dialekter och strumpbyxors hållbarhet och jag drog ekorre-linjen.

på söndagen slappades det mest, men jag och anna åkte också på lisebergs jul. så otroligt galet många lampor som lyste upp. vi provsmakade marsipan, var inne i evert taubes nybyggda museum och satt vid stora scenen och lyssnade på jullota. lotta engberg ledde allsång och arvingarna gästade tillsammans med sarah dawn finer. och när hon sjöng have yourself a merry little christmas bara tittade jag och anna på varandra och röken stod ur munnen och aaaah, så mysigt! på kvällen fick jag katrinplommonsufflé i min drömlägenhet och elin masserade mig i en timme innan bussen gick.

annars så har helgen innehållit regn, britney spears, bilcruisin', lunch på ikea, shopping, höga klackar, analyser och issues, julvört, mandariner och juleskum och annat mys. helt enkelt sjukt bra.

Inga kommentarer: