lördag 13 december 2008

i min vackra vita vintervärld

jag är hemma hos familjen i helgen. jag älskar landet, när jag får välja det själv. och speciellt nu, när hela byn ser ut som en klassisk bullerby-jul. hela gårdagen längtade jag hela dagen efter att få sluta jobba och bli upphämtad av pappa. han har köpt en rissla som ser ut precis som den ska. det blir släde till jul!

jag och tover har rensat, rensat och åter rensat hennes rum, vi har bakat lussekatter och pepparkakor och har planer på att avbilda hela våran gård i ett perpparkakshus. vi har sett idolfinalen och lyssnat på julmusik. jag dricker glögg och äter mandariner och det är så skönt bara. i natt när mamma och jag var ute på en 1timmes promenad så gick strömmen. hela byn slocknade och var bara vit och alldeles, alldeles tyst.

Inga kommentarer: