söndag 7 december 2008

andra adverb

(vilken julkalender är det ifrån!?)

helgen har varit lugn, mysig och julig. i fredags bakade vi lussebullar. jag, anton, leffe, anna och björn. dubbel sats, massa mjöl och jäsning senare så hade vi 70 bullar i varierande storlekar och med olika utseende. men kul var det! kreativiteten flödade och temat var obscent, som alltid.

lördag spenderades med sovmorgon, frukost och scrubs i sängen. sen svirade jag om för att fira anna-carin. jag gillar konceptet med 50årsfester; god mat, folk du sällan träffar och spex. jag och syster satt mest och längtade till vår 50årsdag.. sen hade vi slumberpparty med nattlinnen från -95, glass och sex and the city. idag efter mysfrukost så har vi varit på gammlia julmarknad. frusit om tårna, smakat polkagrisar, fikat och köpt te.

hann även med en sväng på iksu. tränade kondition, rygg och mage till min nya, peppiga 90tals playlist. sen har jag och anton käkat enkel middag och sett 21. nu ligger han och slumrar och jag ska se julkalendern.

Inga kommentarer: