torsdag 11 december 2008

lyxledig

i veckan har jag varit ledig (förutom 3 timmar på onsdagen). oh, vilken lyx det är. jag har haft sovmorgnar, varit på iksu fem dagar i rad, ätit frukost i soffan invirad i en filt, sett julkalendern och en massa scrubs, ätit lussebullar och bara haft det allmänt bra.

i måndags såg anna lundh och jag love actually hemma hos mig. första gången för henne, tjugonde gången för mig. och fortfarande lika bra! på tisdagen var jag på mysfika hemma hos elisabeth. drack lingonlängtan i hennes soffa och åt pepparkaksskorpor och pratade om tålamod, psykolog vs socionom, jul och annat viktigt. sen gjorde jag ärenden på maxi och fotade innan jag bjöd teater-anna på hallon/saffranscheesecake med pepparkaksbotten hemma hos mig. en såndär skön kväll då munnen går i ett. om dejting och one night stands, resor och planer, framtidsstress och press, meningen med livet och annat värdsligt.

igår hade jag och syster spakväll. gled runt i morgonrockar, stängde av mobiltelefonerna och dukade upp med kex, ost, frukt och diverse skönhetspinaler. hella färgade min utväxt, vi hade fotbad, la ansiktsmasker, masserade fötterna och fixade naglarna och gav varandra ryggmassage. sen somnade vi till scrubs. fenomenalt!

idag har jag varit hos min vän anna från gymnasiet (många annor den här veckan) som är hemma ett slag. hon hade dukat upp ett gediget fikabord med tända ljus och vi babblade om resor, midgård, att bryta upp, män, bröd och jul. sen såg vi lite mysteriet på greveholm och jag slumrade till (älskar att slumra till i soffor) innan jag promenerade hem.

nu ska jag uppdatera mig på julkalendern.

Inga kommentarer: