torsdag 25 december 2008

merry merry christmas

det blev en bra jul. när vi bylsade på oss kläder och tog släden med bjällror och facklor genom byn på tomteservice, då var det så otroligt mycket stämning. gnistrande snö, frusna tår och rök ur munnen. annars har det varit en jul med brutna traditioner. vi åt julbord efter kalle anka (vi brukar alltid äta vid halv två) julklapparna blev inte utdelade förens vid åtta och alla slumrade till kalle. bra var det ändå, med mat och fina julklappar och kärlek.

i tisdags åt jag frukost de luxe med mina överlevare från förra hösten - magda, anna och emelie. det var så fint att se varandra igen! jag blev hämtad med släde när jag kom från bussen till tväråbäck och vi har rimmat och lackat paket, gått promenader, jag har läst harry potter och fått massage och det har varit otroligt mysigt. ikväll har vi varit på traditionell bio - yes man med tillhörande skratt och godis.

1 kommentar:

Anonym sa...

myspys lisaloppan! och snart ska vi också göra annandagen. jag saknar dig! puss från c