torsdag 4 december 2008

utan snus försmäktar jag på denna ö

igår var en skitdag. skitväder, skitnacke, skithuvudvärk, skitkritik.. skit helt enkelt. och jag var genomblöt när jag kom hem, men så fick jag kärlek och scrubs, så då blev det bättre. idag har varit betydligt bättre. både anton och jag har varit lediga och jag gick upp tidigt (för att vara mig) och såg julkalendern invirad i en filt med tända ljus och åt frukost. sen såg vi lite mer scrubs, myste och slumrade. efter det har vi städat och ställt fram adventsljusstakar.

ikväll har vi varit hemma på middag hos familjen, för lillebror fyllde 14. vi fick fondue (vi är nog den enda familjen som äter chips till middag) och gosidtårta de luxe. jag har fått massage och vi har sparkat och reminiscat om gamla barnprogra och julkalendrar. sen i bilen påväg hem spelade linda alla sina gamla dance-skivor för mig som bara är total pepp och nostalgi.

nu ska jag se serier och dricka te.

Inga kommentarer: