tisdag 2 december 2008

december

idag har jag klippt mig. och varit modig - jag har nämligen inget hår kvar. det är page a la b davis och jag är förvånad över att jag inte har dött än. jag tycker tillochmed det är rätt snyggt. och det känns bra. och två och en halv timme i en stol medan jag blir klippt för 200 spänn och läser amelia, det är lyx.

annars har idag varit den stora julfixar-dagen. jag har storstädat. skurat ugnen, städat kylen, torkat ur micron, dammtorkat, dammsugit, bytt till mina jullakan osv osv. gjort alla dessa småsaker jag annars lätt skippar. plus att jag har bakat bröd som var nära en kris pga av allt kladd när mjölet tog slut och innan jag hällde i ca 1 liter havregryn. sen har jag även julpyntat. grävt i gamla påsar och kartonger i förrådet och inte hittat det jag skulle men också upptäckt nytt pynt. nu är min lägenhet redo. jag också förhoppningsvis.

ikväll är det julmys på glunten med systrarna. skumtomtar, glögg, julmusik (med tillhörande juldans) julskvaller, knäck i bullformar och pepparkaksbak. vi har sett astrid lindgrens jul och nu sitter vi och julpysslar; ensamma tillsammans.

Inga kommentarer: