måndag 29 december 2008

soundtrack of 2008

januari:
the afters - beautiful love
en låt JK spelade för mig när vi satt i bilen på väg till bion. jag fastnade direkt, och den beskrev direkt min usa-känsla. känslan av att det var så så rätt och precis vad jag ville.

februari:
john mayer - belief
jag hade hört den här låten förut, men hde en dag en total craving efter introt. visste inte vad låten hette, visste bara att det var john mayer och att en skulle passa perfekt in my state of mind. en lyssnade jag på den jämt. i bussen, när jag var ledsen, ute i rökrutan, på lektioner, i mitt rum, med david, när jag sprang, behövde tro eller var glad.

mars:
goo goo dolls - here is gone
och hela skivan jag brände för roadtripen till new york. vår, glädje, peppen och moviemoments.

april:
evermore- I'll never let you go
jag och larissa eggade den här låten till döddagar. i hennes rum, utomhus, på alla bilfärder.

maj:
adam tensta - my cool
en av de första låtarna jag hörde när jag kom hem. och fortsatte lyssna på; på varje förfest, hängkväll, peppning, utekväll och bilfärd.

juni:
staffan hellstrand - lilla fågel blå
helt otippat, men sista låten på dannis sthlm-skiva, och vi alla fastnade redan vi introt. den står för sommar, för vänskap, och när saker är så bra att man inte kan beskriva det.

juli:
the outfield - your love
en total pepp-låt, som jag hörde första kvällen jag var tillbaka på porter's. den här låten är minnen, sommarkvällar och bilturer.

augusti:
natasha bendingfield - pocket full of sunshine
mest för att vi lyssnade på den genom hela roadtripen, men också för att jag var precis så lycklig då.

september:
p3
knarkade p3 på jobbet, och jag älskar 90% av deras musik.

oktober:
fool's garden - meanwhile
david spelade den här när jag hälsade på i boston, och den är så sjukt bra.

november:
james morrison/nelly furtado - broken strings.
en sån låt jag bara var tvungen att lyssna på 25 gånger per dag.

december:
otis redding - white christmas
min favorit-jullåt, som representerar allt mys.

Inga kommentarer: