onsdag 17 september 2008

vuxenpoäng

enligt det här testet är jag 32,1 år istället för 20. vet lixom inte om det är positivt eller negativt, men det får mig att undra. vad skulle jg svarat/hur skulle jag levt för att vara typsikt 20? hur är den genomsnittlig tjugoåringen? för inte är jag väl gammal redan? hur ska det då bli när jag verkligen är 32, eller kommer jag helt enkelt vara 32 i tolv år? visst att jag har en förkärlek till stavgång och tidningar som tara och amelia, älskar att läsa dn och äta långfrukost och.. men ändå. ibland längtar jag verkligen till att bli 3o, och någonstans vara redo för giftemål och barn. det verkar så skönt.

dock är jag sjukligt peppad på allt. på att vara tjugo och resa och plugga och vara fri. längtan efter att bli trettio och stadga mig. ser fram emot att vara fyrtio och stabil. det ska bli fint att vara femtio och harmonisk (för ja, jag har en vision om att när man är femtio är man harmonisk rakt igenom. det enda jag ska göra är att gå långa skogspromenader med min vänninor, prenumerera på all tidningar som finns och lösa korsord och testa deras recept, lägga ansiktsmasker och åka på spa, läsa "smarta" böcker och bara vara allmänt intellektuell. ) sen när jag blir sextio ska jag baka sju sorters kakor och ha kafferep med samma tjejer som nu, och titta tillbaka på mitt liv, skriva memoarer och le.

Inga kommentarer: