söndag 28 september 2008

livet är saft och bullar!

helg är helt klart det bästa som finns. i fredags efter skön jobbdag där jag fick skola in en tjej så blev det promenad och foto innan jag läste och sov (!) i badkaret. sen gjorde jag storkok på köttfärs och mötte upp linda på åc. vi hyrde film och köpte godis (linda som inte äter godis köpte ett helt pack med chokladbollar). vi såg a mighty heart, som var lite virrig men sjukt intressant. sen pratade vi framförhållning, moraliska dilemman, genusögon osv. som sara sa; inte direkt det vi pratade om för fem år sen. men jag gillar det.

i lördags tog jag hand om mig själv. stavgång, frukost och p.s jag älskar dig och ansiktsmask. jag cyklade till ålidhem för att fika med elisabeth. vi drack te och pratade om konsten att hålla ihop och genusperspektiv. sen bakde vi kanelbullar och hon lärde mig att göra snurr-bullar. precis hur en lördag ska spenderas. på kvällen var det förfest och utgång. hemmagrillade hamburgare, bollklapp-leken, hot tamale hot hot tamale, guitar hero och massa skratt. sen dans på corona till alla klockrena låtar. bad motherfuckers kommer alltid vara bad motherfuckers.

idag är världens slappaste och skönaste söndag. allmänt häng och jag är kär kär kär. danni kom förbi och vi gick en sväng till ica och köpte bär. sen bakade vi under spill och skratt alternativa blåbärsmuffins i en sockerkaksform. den blev missfärgad men god, och det är huvudsaken! har även sett one tree hill och kollat igenom alla underbara bilder från igår och varit lycklig.
ikväll är det slumberparty med anna och danni.

nu sjunger min finaste, töntigaste anton främling för mig och vi ska äta köttbullar. det goda livet fortsätter.

Inga kommentarer: