tisdag 2 september 2008

allt jag inte orkar

jag är konstant trött och har noll energi. jag orkar inte laga ordentlig mat, gå upp i vettig tid, springa, ringa samtal eller göra allt det där som mitt bakhuvud säger att jag borde göra. orkar inte prata i telefon, orkar inte organisera eller styra upp, orkar inte ha dåligt samvete men har det iallafall, orkar inte jobba mer kväll men förstår inte hur jag ska orka gå upp istället, orkar inte jobba mer helg men har inget val, orkar inte orkar inte orkar inte. jag orkar inte att inte orka för det går inte ihop med min världsbild.

idag har jag orkat sova, ligga i antons soffa och äta godis och läsa och sen cykla till röbäck för att hänga med syrran. vi har bakat kladdkaka med smält nougat på, druckit te och sett one tree hill (!!!!!! han gjorde rätt val och det är kärlek!) och pratat pratat pratat i hennes snygga lägenhet.

ensamma tillsammans är det finaste.

Inga kommentarer: