söndag 21 september 2008

söndag

igår var mitt jobb ett helvete. sjukligt drygt, stressigt och med massa kommunikationsfel. men det är också skönt att märka att man faktiskt klarar det, att jag kan mitt jobb och klarar ansvar. idag har det varit bättre, tillochmed lugnt och bra. det finns en jättesöt, lagomt förvirrad tant på mitt jobb som på sina bra dagar låter ungefär såhär "du är en ängel ovan molnen", "jag önskar dig en fortsatt trevlig kväll med din stilige kavaljer, för en sån antar jag att du har?", "du ska in i filmen, det säger jag bara. du ser ut som en filmstjärna" och "jag ska ordna segelflyg åt dig, vad säger du om det?". åh!

sen har jag sprungit, städat och kirrat go mat. kycklingpastagisch och vinbärspaj, som jag och anton ätit medans vi sågs bobby. bra film, förvirrande då man inte kan sin historia men det kollade vi upp på wikipedia, och med en intressant rollista (ashton kutcher som kille på LSD).

nu kommer veckan jag fasat för så länge; fyra kvällars jobb i rad. men jag peppar ändå, för en danni som kommer hem, en sara som kommer på besök, löning och riktig helg. aaah!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Vad kul att du gillar bloggen! :o) Det är svårt att kortfattat förklara skillnader på mjöksorter och socker etc. såhär via bloggen men här kommer ett par länkar! :o)

Länk ang. fruktos:

http://johannaskost.blogspot.com/2008/05/fruktos.html

Och en länk ang. dinkelmjöl:

http://www.pilefood.se/arkiv/2005/n051219_dinkel/dinkel.htm