torsdag 18 september 2008

money, money, money

jag har aldrig längtat efter en löning så som jag längtar efter den kommer. inte för att den kommer stabilisera mitt välstånd totalt, men det är en bit på vägen. samtidigt som det är och har varit himla lärorikt och nyttigt att leva på tio kr om dagen, för det går! det ger en perspektiv och en längtan som är så otroligt skön. jag skriver listor på listor på all mat jag ska köpa när jag ska gå lös på ica maxi nästa vecka. mat är en lyx. tänk att kunna göra storkok och baka vad som helst! hemmagjord glass, smoothies, pajer, cheesecake och chocolate chip walnut brownies a la leila. och jag längtar efter vardagslyx, såsom produkter från body shop, te från tehörnan, bio och sköna tidningar. att inte konstant behöva tänka på vad man köper eller hur mycket pengar man har kvar, men också tryggheten det ger i att ha pengar på kontot. plus att det betyder att jag kan åka till boston och dra på secondhand-runda med hella.

ah, one week to go.

Inga kommentarer: