söndag 21 september 2008

söndags-soundtrack

agnes - on and on (tycker den här låten är rätt skön, trots att den är pinsamt mainstream. och den är bara ok så länge man inte tittar på videon, som är årets sämsta. jag och anton har hackat den i småbitar, så kass är den)

coldplay - viva la vida (sjukt bra)

jason mraz - make it mine (den här låten representerar perfekt varför han är så jävla bra)

solange - I decided (hörde den på p3 populärs flipp eller flopp, och av mig får den definitivt en flipp!)

mange schmidt - inget att förlora (älskar refrängen, även om hans rap är rätt tafflig på verserna)

britney spears - radar (helt plötsligt är det inne att gilla brittan igen, men jag kan lugnt stå för att jag fortfarande tycker vissa av hennes låtar på hennes första skivor är grymma)

those dancing days - run run (skön, men inget slår ders 'hitten' från förra hösten)

sandrine - where do we go (mysig)

amanda jenssen - for the sun (vet inte vilken version som är bäst, men både akustiska och radioversionen är bra)

teddy thompson - down low (en starbuckslåt, och jag gissar att han kommer bli en ny favorit)

Inga kommentarer: