söndag 14 september 2008

kärlek, promenader och bröd

åh, hela min vecka har varit fab och helgen har varit helt fantastisk och skön. i fredags efter jobbet var det personalgalej med attendo care. förfest på jobbet och sen drog vi ner till kajen för att åka med ms sandskär på räkfrossa. konstant påfyllning av mat, mysig trubadur med alla gamla klassiker, galet fin utsikt och härligt snack med mina kollegor. gratis är gott! sen mötte jag upp älskling, vi promenerade hem och var ensamma tillsammans innan vi somnade tidigt.

i lördags var jag på brötllop. mitt första riktigta typ, och det var så fint så fint. clara och jakob gifte sig i backenkyrkan och åh. på kvällen var jag och anton på middag hos hans syster anna och pojkvän. tre rätters som bestod av friterade aubergine, klyftpotatis med lax och räksås och smördesgknyten med bär och glass. m-m-m! plus massa prat och skratt om psykologi, wow och djur.

idag har varit en perfekt söndag. sovmorgon och läsa tidningar i sängen. sen bakade jag scones och vi drack te med tända ljus jättelänge. sen har vi promenerat hem, och nu ska jag snart jobba några timmar innan jag är ledig i två dagar igen.

Inga kommentarer: