onsdag 10 september 2008

10 budord

med inspiration från en annan bloggare (sannapannan.blogg.se) så har jag tänkt ut mina tio budord. here goes:

kramas - mänsklig fysisk kontakt över huvudtaget. jag märker det så mycket i mitt jobb och försöker alltid klappa om mina fina pensionärer innan jag går. mys, håll handen, pussa, krama, jämt och hela tiden.

roadtrippa - res överlag, men ta bilen, bästa vännerna och ipoden och dra. genom sverige, i usa, vartsomhelst, just do it!

fota - det finns inget som påminner mer om bra och fina stunder, inget som kan få dig att minnas på samma sätt, eller skratta lika mycket.

gör det du mår bra av - om det är att sjunga, dansa, springa, meka med bilen, läsa, måla spelar ingen roll, men se till att göra det som får dig att må bra.

visa omtanke - hör av dig till en vän, det är inte så svårt. tala om för folk i din närhet hur mycket dom betyder. ge beröm och komplimanger, det går inte att få för mycket av.

sluta oroa dig - på riktigt.

ät - det finns inget godare. behövs det nån närmare förklaring?

gör vad du måste - om du behöver äta godis för att ta dig igenom dagen, så gör det. du vet bäst vad du behöver, och ingen kan säga något om dina metoder eller sätt att hantera saker på. gör det som du känner att du behöver göra och mår bäst av .

ha vardagslyx - va ledig en tisdag, gå på bio en torsdag, ät god mat, tänd ljus och bada, läs en bok och ät praliner. små saker som gör dagar så mycket bättre.

tro - på dig själv framförallt, men tro på att det går. för det gör det.

Inga kommentarer: