lördag 20 september 2008

fabolous friday

åh vad jag älskar fredagar när dom känns som fredagar. jag jobbar i helgen, men fick gå hem kl 4 idag, köpa fredagsfika till jobbet plus att det var lugnt och slappt. min chef frågade mig hur jag trivdes, och det är så fint att ärligt kunna säga att jag trivs och älskar mitt jobb. för det gör jag. en av de bästa sakerna är att man får lyssna på radio hela dagarna och idag på christer i p3 (förövrigt kanske världens bästa program! tillsammans med morgonpasset, p3 populär, kvällspasset och ja.. jag älskar p3!) så var det fredagsflörten och veckans hjälte. en tjej som helt out of the blue lånat 400 spänn till en kille på tågstationen efter att ha hört ett telefonsamtal och hört att han var i knipa. hopp om världen big times! jag tror det skulle vara en bättre värld om alla var någons vardagshjälte varje dag.

efter jobbet cyklade jag ner på stan i min nya favvoklänning (som jag fått av hella) med min starbucksmugg (man är väl ekonomisk va) och hade turboupdate med fina elin från min gymnasieklass. åh så bra! vi pratade arvika, hemmagjorda köttbullar, förhållande vs singel, stress om framtiden, män och resor. drog ut på springtur när jag kom hem. äckligt tungt, men galen tillfredsställelse efteråt. min mamma är dagens ängel och gav mig massa mat (hemmaodlade morötter och potatis och ica's finest. ) och skjutsade mig till anna. där har vi haft tjejkväll med chips, update, te på balkongen och bra film. (breaking and entering)

Inga kommentarer: