söndag 8 mars 2009

young hearts run free

Det blev en bra helg ändå. Det har varit så himla skönt att vara ledig. I fredags sov jag ut, såg providence och käkade frukost, gymade på iksu och träffade Anton och Anna en sväng. På kvällen vankades det utgång, jag och AnnaIsabella började med hamburgare, bastu och Tillsammans. Sen en sväng på Sveagatan med Anna, hennes vän Linn, provdockan Birgit, drinkar och tyllkjol. Vi lyckades komma in på Tc där det var 23 och 90talsmusik. Sjukt bra! Vi gick vidare till Olles där det också var sjukt bra musik. Helt klart en lyckad kväll. Och det blir bara bättre när man får vandra hem med folk, hitta en mobiltelefon i kylen, laga mat mitt i natten och utvärdera kvällen.

På lördagen käkade vi (min sambo Anna och hennes vän Matilda) lunch, gick långpromenad i solskenet längs älven (tillsammans med resten av Umeå) och fikade på Station. Jag och Matilda var bara hemma och hängde på kvällen. Otroligt skönt faktiskt. Itunes drove me insane, vi käkade godis, pratade massor, drack te och såg how to lose a guy in ten days. Vid halv tre kom Anna hem och då käkade vi min eminenta men gigantiska morotskaka.

Idag är det internationella kvinnodagen och jag har varit på kvinno-fika med systrar och våra mammor idag. Vi satt på Mekka och pratade om sommarplaner, barn och genusperspektiv. Sen var det spex-rep. Vi ska sätta upp ett extra-mini-spex för gymnasiet-treorna och manuset gör narr av hela universitet och parodier på kända sagofigurer. Sjukt kul. Sen att humorn är låg, vi kollar mer på youtube och diskuterar basshunter-knull och käkar aprikoser och skrattar oss halvt fördrävade gör ju inte saken sämre.

Annars så gillar jag söndagar. Har spelat kort med Leffe, Danni och Anton och pysslat på en massa här hemma.

Inga kommentarer: