torsdag 12 mars 2009

slumdog

Idag var en riktig skitdag. Allt gick fel, och till råga på allt fick jag en parkeringsbot. Och nu är jag så less. Måttet är rågat, fläsket vidbränt och alla andra ordspråk du kan komma på. Jag ber om mod imorgon.

Men det blev bättre när Anna kom hem och vi käkade middag och jag klagade klagade klagade. Hon sa att det var det som sambos var till för. Lyckliga mig. Sen höjdes det ännu ett snäpp när jag och älskling gick på bio (älskar bio mitt i veckan) och jag fick äta godis och vi såg en riktig superfilm (slumdog millionare).

Och jag tänker; att livet kan vara så svårt och bra på samma gång. Så hade jag aldrig tänkt i gymnasiet. Livet är inte längre lika svart vitt, utan kan vara grått men bra ändå. Det är den vackraste och svåraste av världar.

Inga kommentarer: