måndag 2 mars 2009

Intense

Oj, jag kan inte minnas sist jag hade en sån fullspäckad helg. Men oh så bra den varit. Bästa på länge.

I fredags lagade jag och Anton massa lasagne, diskuterade ipred-lagen och konst. Sen spelade vi discobowling. Det var jämnt faktiskt! Men vi skyller på Antons byxor..

Lördag gick jag upp klockan sex. Jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette, men jobbet flöt på bra och jag slutade redan vid halv ett. Åkte hem och städade och packade och fixade. Fick finbesök av Carro som drack te i min soffa. På kvällen var det spexfest med filmtema. Jag var Sandy och hade sjukt kul. Pannkakor med lingonsylt (!?), skratt, lekar, bonding på köksgolvet, bollywood-namn, ostbågar och kärlek. Jag älskar mitt spex alltså. Efter 21 timmar uppe däckade jag.

Söndag var jag med mamma och pappa på loppis på Nolia. I love loppis! Fyndade en kjol, två linnen, en bok, en sjal och en klänning från 50talet som sydd efter mina mått. Och allt detta för det facila priset av 100 riksdaler. Sen var det flyttning som gällde. Det hela gick smärtfritt och vid fyra lämnade jag Mariehem. No tears, no regrets. Packade upp och fixade och donade innan det blev tjejsnack i soffan och jag och Anna fixade oss framför spegeln och gjorde cocktails. Det var krogsöndag på O'learys med cocktail-tema. Men först förfest med Cherry-folk och jag har aldrig. Halv två trippade jag hem i klackeskor och gjorde spaghetti och köttfärsås och såg sex and the city.

Idag är en prdouktiv fixar-dag. Jag har storhandlat, tvätta fyra maskiner, jiddrat med posten och varit och kollat mitt blodtryck. Allt för att förtjäna pizzan som jag och mina sambos ska äta ikväll. Även sis har varit här på skvaller och te. Vi bakade kladdkaka och färgade mitt hår och ingen är så rolig som hon. Hon är mitt lyckopiller. Sen kom Carro förbi och rullade mitt hår och hjälpte mig sätta upp kort. God, I love this. Jag är gladare och mer peppad än jag varit på länge.

Man stannar lixom upp och tänker - det är alltså såhär det kan vara?
Och jag vill aldrig nånsin ha något annat.

Inga kommentarer: