söndag 29 mars 2009

Dagens låt

Tänkte börja med en ny kategori - dagens låt. Jag har ju minst en låt till varje minne, känsla, händelse. Så jag tänkte delge er med min eminenta musiksmak och lite minnen.

Gårdagens låt var Shout out louds - Impossible. Jag älskar den låten. P3 spelade en liveversion av en på radion igår och jag älskar introt. Mitt favoritstycke är "I don't want to see the same pictures all over.And I've been standing on the same spot now since it's been over.'Cause someone promised me a new chance, yes you promised. I don't want to wake up knowing I don't have a future."

Så vacker att man bara vill gråta. Vilket är precis vad jag gjort till den här låten.
Den påminner om när jag flyttade från Geografigränd. P3 spelade den hela tiden då, september 07 och jag satt och grät i bilen till den påväg från Ålidhem för sista gången.

Dagens låt är definitivt life will smile for you med Salem Al Fakir. Det var en låten som spelades på radion när jaag startaade bilen efter att Jakob från spexet ringt och frågat om jag ville ha en roll i spexet. HELL YEAH! Jag skrek och dansade med mig själv i bilen. Fick nyss ett mail där han frågade om det var okej att jg även skulle sjunga i musikalnumret. Sicken fråga! Det är klrt det är okej. Jag är överlycklig.

Inga kommentarer: