måndag 9 mars 2009

100 dagar

Det är 100 dagar till tågluffen. (Också en av anledningar till att jag älskar mars så mycket, för i den månaden är det alltid 100 dagar till sommaren) Jag är kanske så peppad att jag kommer få en hjärtattack. Detta är planen iallafall:

Efter en fab helg i Sthlms skärgård ska vi åka tåg i 20 timmar till Holland. Där splittrar vi på oss och jag drar till Amsterdam för att träffa Liz och Anna till Rotterdam för att träffa Bruno. Sen vidare till Paris för att dricka vin på uteserveringar och kolla på Eiffeltornet. Tänkte också dra till Nice för lite sol och bad och här nånstans hoppas jag på att få träffa Jeff.

Efter det blir det kanske en heldag i Monaco bara för att kolla in stället som knappt sysn på kartan. Sen vidare till Venedig där vi ska åka gondoler och äta gudomlig glass. Sen Zurich där jag precis har fixat reservering till en av världens 10 mest orginella resturnager nämligen Blindekuh. Man äter i totalt beckmörker och servitriserna är blinda.

Sen tar vi Prag, Budapest och Wien där vi ska vara kulturella och njuta. Krakow nästa och dagsutflykt till Treblinka och Auschwitz. Sist blir det Berlin där vi kanske slaggar i tjejkollektiv innan vi åker via Köpenhamn och sen hem.

Fattar ni hur bra det här blir!?

Inga kommentarer: