torsdag 5 mars 2009

saftey net

Den här dagen är som en höstdag 06. Och det är både så fruktansvärt jobbigt, och så otroligt fint.

Igår var jag och teater- Anna och två av hennes vänner på bio och såg Män som hatar kvinnor. Oh, hot damn, this is my jam, alltså! En av dom bästa svenska filmerna på länge. Opretantiöst skådespel med en imponerande rollista, en bra filmatisering, spännande trots att jag läst boken och så vidrig att jag mådde fysiskt illa. Sen var det födelsedagsfika och kärlek hemma hos Danni. Det var som att ingen nånsin flyttat ifrån geografigränd och jag älskar.

Idag har jag druckit grönt te i Elisabeth's soffa och pratat om laster, arbetsmoral och familjerådgivning. Ätit glass med bär till lunch hos Carro. Kommit hem till en underbar sambo och spelat gitarr i hennes säng och sett sex and the city. Ibland får man precis det stöd man behöver. Och världen känns lite lättare igen.

Inga kommentarer: