måndag 23 mars 2009

impuls och hockey

Igår drog jag ut och sprang. Första gången på ett halvår, kvart över tio på kvällen en kall marskväll, på ren impuls. Men oj så skönt det var, och mina trästockar till smalben höll nästan hela vägen.

Idag är ju träningsvärken lagom, speciellt eftersom jag redan hade gymat innan springturen. Sen halkade jag även i en backe på Ålidhem idag, gled flera meter på den förädiska halkan. Totalt hjärndöd dag. MEN! Jag har varit på hockey. Pappa hade fixat biljetter så efter ett maxmål drog vi till Skellefteå, jag, pappa, Tim, Linda och Jonas. Vårvinter utanför fönstret, Metallica i steron och Dn. Och vilken match sen! Jag har inte sett Färjestad på minst två år. Vi hade bra platser och FBK formligen krossade. Gustavsson höll nollan och vi vann med 6-0. Oh happy day!

Inga kommentarer: