fredag 3 oktober 2008

veckans fem-i-topp

jag och anton såg mr&mrs smith. ytterligare en film jag inte sett, och jag brukar heller inte vara så förtjust i action. men den här var överraskande bra. snygga scener, okonventionell och med en tvist och lite humor.

hella och jag hade våran sedavanliga tisdagkväll med one tree hill. vi betygsatte idol och namngav killarna (pyjamasen, gulingen, kleerup, palmen, kycklingen osv) sen dippade vi morötter, kollade upp spa och helena spelade jordin sparks på youtube ungefär 20 gånger.

fika med carro. hon hade köpt upp icas bakverk och vi drack te och rensade kläder och pratade pratade pratade.

att min bästa anton har fått fast anställning. och att mitt jobbschema snart kommer vara nästan enbart dagar som det verkar. detta betyder rutiner och ett socialt liv. awesome!

erik hassle - hurtful (hörde den på p3 för först gången idag och nu är jag fast) och elin sigvardsson - antidote (som jg äntligen lyckats få hem!) riktigt bra musik för mig ska skära i hjärtat. det kan vara en textrad, melodislinga eller ton, men det ska finnas så mycket känsla bakom att det nästan gör ont.

idag är det fredgskänsla trots att jag jobbar hela helgen och bara gjort fem av mina tio dagar i rad. i helgen ska jag baka. matbröd (med nötter i), äppelpaj, kanelbullar (det är ju kanelbullens dag imorrn!) och kolakakor. det är kafferep på söndag som gäller.

Inga kommentarer: