söndag 19 oktober 2008

sköna helg

jag har börjat förstå vad en perfekt helg innebär för mig, och jag har haft precis en sån.

jag har börjat med en ny ritual, som oftast händer på fredagar. jag har alltid ogillat att bada badkar. inte riktigt förstått grejen med det och fort blivit uttråkad. men nu har jag börjat lägga mig allt oftare i badet med min bok och sen slumrat till. så även denna fredag. sen vankades det middag och en 6 timmars förfest hos danni. vi åt tsatsiki (som huvudrätt) med ris och köttfärsspett med backstreet boys i bakgrunden och med hetsiga diskussioner om rihanna. sen en salig blandning av singstar, girl session med ett tänt ljus, friskvårdstips, chips och skratt.

i lördags var jag och fikade med anna. (har insett att jag känner inte mer än 4 stycken anna och har därför börjat benämna dom med nånting före. detta var gymnasie-anna) kladdkaka och tre koppar te på mekka och massa ämnen att avhandla. så som vilka som bor i norge, ekonomi, relationer, inkaleden, drömresemål och framtidsoro. på kvällen såg anton och jag snatch och åt popcorn.

idag har ägntas åt att läsa min bok, sjunga, gå lång stavgångspromenad i skogen, se desperate housewives och äta american pancakes. sen har vi storstädat, anton, leffe och jag. tvättat, skurat, rensat, slängt sopor och pantat, burit upp saker på vinden, dammtorkat och dammsugit. himla skönt! nu ska jag belöna mig med glass och läsa ut p.s jag älskar dig.

Inga kommentarer: