onsdag 22 oktober 2008

uppsala

jag har haft en himla trevlig dag. började med försovning och stress ner på stan för att fika med clara på schmäck. bra som alltid. sen flög jag till arlanda, tog tåget till uppsala för att möta upp danni danger. vi fikade på storken och pratade om våra män, resor, sushi och pms. vi gick sightseeing och tog kort innan jag mötte upp maggie och följde med på hennes föreläsning i global ekonomi. blir så sanslöst peppad på att plugga. nu har vi ätit sen enkel middag, druckit billigt rödvin och avhandlat ämne efter ämne. jämställdhet när det kommer till disk och sex, framtid, utveckling, relationer och lite skvaller. hon är så klok och bra. nu ska vi massera varandra och sen prata lite till.

min pappa sa att jag börjar bli världsvan, och det stämmer. det är så skönt att inte vara nervös eller orolig inför att resa längre, utan att veta att man klarar sig. tar sig från punkt A till B, inte är ett vrak, att det finns människor som kan hjälpa en men framförallt att man kan. imorrn väntar tidig uppstigning, en cykeltur genom ett uppsala jag inte kan, en tågresa och två flygresor på sammanlagt tio timmar. men jag är så peppad att jag tror jag dör.

Inga kommentarer: