söndag 12 oktober 2008

ljuvliga liv

jag har haft en jättefin helg, trots jobb. nu är jag dessutom ledig i sex helger i rad vilket är värt allt. i fredags var det både fredagskänsla på jobbet och gott fredagsfika. sen systerhäng på glunten. vi gjorde tacos och betade av den återkommande listan och skrattade. sen svängde linda ihop en efterrätt gjord på mariekex, nutella, grädde, kiwi och mango som vi åt medans vi såg idol. sen blev det utgång med danni, anna och tor. singstar och gruppbild hemma hos danni, sen cykelgick (vilket jag fick förklara tre gånger för dom vad det innebar innan dom förstod. det innebär helt enkelt att man varvar cykling med gång) vi till corona. där blev det dans och monkeystyle och tuggummi-per.

lördag var slapp. köttbullar till frukost, mys och skvaller med anna och anton och sen jobb. lördagsgodis i bilen, update med anna och sen somnade jag till ice age. (för andra gången. vet inte om det säger mest om filmen eller om mig?)

idag slutade jag klockan tolv. så gruveligt skönt. dagen har ägnats åt bullens korv och DN söndag, skogspromenad och åt att se walle med anton. ikväll blir det skräckfilm och snacks med anton och anna. ljuvliga liv.

Inga kommentarer: