torsdag 30 oktober 2008

bunker hill och porter's

imorse drog jag till bunker hill community college och träffade maria, international coordinator. vi pratade igenom en massa och hon gav mig kursplaner och papper och tips. det är så konstigt att tänka sig att om ett år kanske jag går där. och jag vet inte vad jag ska tycka om det hela. det är inte den fancy skola och jag tänkt att jag ska gå, det är överhuvudtaget inget som jag tänkt. men det är det bästa för mig just nu. varje beslut du tar, involverar andra och genom detta beslut säger du nej till något annat. varje beslut betyder en uppoffring. och hur vet man vad som är värt att offra?

idag har vairt lika udda som i lördags. alltifrån tjejerna som stoppade mig på gatan för att ta en "funny picture", till killen som prackade på mig en massa om finanskrisen och vägrade sluta prata till tjejen vi gav alla våra mynt till vilket resulterade i att universum betalade tillbaka och vi fick huge discounts på american eagle. 

annars har idag har varit en superdag. lunch vid qunicy market på quiznos (dave's special) och shopping på newbury. efter det födelsedagsmiddag på teriyaki house. sushi och kyckling, david lärde mig äta med pinnar och espressocake från starbucks med ett ljus i. ikväll har vi spelat på porters och åh, det kommer alltid vara porter bellys. jag fick träffa dave, jessica, duncan, will, gino och massa andra. vi jammade och improviserade och sjöng allsång till time of your life. 

imorrn åker jag hem. jag ignorerar det. 

Inga kommentarer: