onsdag 6 februari 2008

tribute to

igår låg jag och david på mitt golv och lyssnade på stum mountain man, åt chips och geisha och filosoferade. jag samlar på stunder som är som små bubblor av lycka.

idag är boston som en grå sko (jag och david tävlade om vem som hade sämst metaforer) så david drog med mig till quiznos där jag efter många om och men beställde en sub. på vägen hem mötte vi liz, jeff och martina som hade gratisbiljetter så vi impulsdrog till fenway och såg the spiderwhick chronicle. (hey, gratis är gott) vid busstoppet hade jag och david varsin hörlur med you and me i, och jag fylldes av den där känslan som gör att du bara måste le alldeles fånigt och får dig att vilja hålla i hela världen.

det finns rätt många bubblor, och jag älskar dom.

mindy smith – and you

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad fint du skriver! Dina metaforer är grymt bra.