måndag 4 februari 2008

februari

jag har varit här i en månad. det är helt surrealistiskt. det har gått så himla fort, ändå har så mycket hänt att det känns som jag varit borta för alltid.

jag försov mig igår, och insåg exakt hur mycket av ett kontrollfreak jag är. men sen träffade jag en trevlig mike på bussen som förklarade vart jag skulle åka och jag mötte upp min finfina klass på 10,000 villages. vi åkte till north end som är något av det vackraste jag sett. vi åt på dino's och drack kaffe på caffe dello sport. vandrade längs newbury street i mörkret och såg sen pay it forward. det är så himla fint när du hittar människor som kan göra din dag bättre.

jag var ute och sprang idag. det som var tänkt en halvtimme blev en och en halv timme eftersom jag totalt sprang vilse och irrade runt i newton och watertown yard. jag och marie såg superbowl i studentloungen och insåg att det måste vara den tråkigaste sporten någonsin. och new england vann inte ens! istället spenderade vi tiden åt att titta på tom brady och fundera ut vilket efternamn som var snyggast. efter det tog jag och david en nattpromenad till IHOP. det var moviemoment all over the place. vi lyssnade på tropical music och jag kunde inte sluta le. åt blueberry pancakes i ett bås, lekte fåniga lekar och jag var så sjukt exalterad. sen vandrade vi hemåt, satt i rogers park och lyssnade på lifehouse - you and me. livet är himla fint.

och hur jobbigt det än är, kommer allting att ta dig dit du måste för att må bättre igen.

1 kommentar:

Unknown sa...

O'learys linguinipasta med räkspett heter the North End linguini.