fredag 1 maj 2009

maj maj måne

Detta är nog världens härligaste helg. Jag är helt ledig och det är supermegavarmt. Så varmt att jag går barbent och svettas. Igår grillade jag med minba spexare. Det har gått hela fyra dagar sen jag träffade dom. Fruktansvärt. Vi grillade mot en husvägg, hade en tävling om vem som kunde äta en jordgubbe sexigast (Jakob vann), Miranda var överlycklig och skrattade hela tiden, Linus underhöll oss och det var så bra att det inte går att fånga på kort. Behöver jag säga hur mycket jag älskar mina spexare?

Idag har jag ätit glass till frukost på torget och lyssnat på vänsterns tal och sjungit Internationalen. Sen åkte vi till tväråbäck och spelade fotboll barfota. Lejba sprang omkring som en tokig hund på speed. Vi firade mamma som fyllde år med tårta och sång (alla verserna på ja må hon leva!). Grillade på Snårtjärn där Tim badade fast isen låg kvar. Pappa har börjat lära mig backa med släp.

Det är ett gott liv helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lisa! Jag skriver mitt användarnamn & lösen till bloggen till din apa.. kunde ej hitta dig på facebook.. så du vet :)
carra