tisdag 3 februari 2009

Vardagsidioti |||

Såg en snabbis på Hell's kitchen igår. Det var utröstning och som vanligt en kille och en tjej nominerade. Tjejen grät och förklarade varför hon inte skulle åka ut. Killen var stenhård och förklarade varför han inte skulle åka ut. Snubben fick åka och sa i efterkommentarerna såhär "Om jag hade gåtit kanske jag också stått kvar där. Men det kan jag inte, jag är ingen tjej. Däremot ska jag supa mig full".

Om det nu finns en generaliserande bild av hur tjejer vs killar reagerar (vilket jag inte tror, jag tror det är individuellt) så vad är det som säger att tjejens sätt skulle vara sämre? Vad är det som är så mycket bättre med att supa sig full? För att det inte syns lika tydligt och går att bortförklara, medans tårar är mer uppenbara? Skitsnack, är så trött på att tjejers sätt att vara, reagera, hantera osv i all oändlighet alltid ses som sämre än killars sätt.

Inga kommentarer: